همشهری آنلاین: سارا پیلین کاندیدای سابق معاونت ریاست جمهوری آمریکا در حالی از مقام فرمانداری آلاسکا کناره‌گیری کرد که غباری از تحقیقات اخلاقی وی را فرا گرفته است.

به گزارش الجزیره، دستیار سابق انتخاباتی جان مک کین از حزب جمهوری خواه در هنگام اعلام کناره گیری از فرمانداری الاسکا درباره اینکه آیا در سال 2012 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا خیر توضیحی ارائه نداد.

او در اظهاراتی که بیشتر به سخنان انتخاباتی شباهت داشت، گفت: از مقام فرمانداری کنار می‌روم تا مبارزات سیاسی خود را در عرصه‌‌ای بزرگتر و نامشخص پی گیری کنم.

سارا پیلین که در فیربانکس سخن می‌گفت، افزود: با این تصمیم اکنون قادر خواهم بود با شدت بیشتری به مبارزاتم برای شما و برای آنچه درست است و واقعیت دارد، ادامه دهم.

پیلین در حالی از سمت خود در مقام فرماندار الاسکا استعفا می‌دهد، که با بیست مورد شکایت اخلاقی روبرو است.

یکی از ماموران تحقیق که به طور مستقل پرونده شکایات علیه سارا پالین را مورد تحقیق قرار داده است، گفت: او ممکن است قوانین اخلاقی را به دلیل انجام معاملات اقتصادی به هنگام تصدی سمت فرمانداری زیر پا گذاشته باشد. این بارزس در ادامه اظهارات خود افزود:او ممکن است برای پرداخت دستمزد وکلایش خواسته باشد از منابع فرمانداری الاسکا استفاده کند.

سارا پیلین در مقابل ارتکاب هرگونه خطایی را تکذیب کرده است.

کد خبر 86345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز